Aangekomen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Holland - WaarBenJij.nu Aangekomen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Holland - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Suriname

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 Januari 2016 | Suriname, Paramaribo

Daar zit ik dan, blote voeten, hempje, korte broek en mn haren in een staart met een plakkerig lichaam.. De ramen staan open en de wind waait rustig door het huis. Heerlijk zo'n zomer na die regendagen in Nederland!
Het is 28 graden nu, terwijl het al bijna 21.00 uur is.

Het bevalt goed hier (behalve de muggen en andere rare prikbeesten). Het land is erg groen met erg veel verschillende gekleurde huisjes. De taxibusjes zijn hetzelfde als in Uganda, dus daar voel ik me alweer helemaal in thuis en wordt ik extra blij van een ritje in zo'n busje (zoals vanavond, bij mijn eerste avontuur! ;))
Vandaag zijn we de hele dag bij Klaske thuis geweest, we hebben een ritje naar de Mall (groot winkelcentrum) gemaakt, de meiden opgehaald uit school en daarna lekker gechilld bij Klaske thuis. Een heerlijk dagje! Tussendoor heb ik mijn mobiel in de auto in een vakje gelegd en de hele dag niet meer aan gedacht, misschien raad je het al, maar mijn mobiel lag nog bij hen thuis terwijl wij bij ons eigen huisje waren afgezet. De zon was net onder dus het werd al schemerig. En dan mogen we niet meer op de fiets fietsen door Paramaribo door de verschillende buurten en onveiligheid voor nederlandse vrouwen. Gelukkig kwam de taxichauffeur nog langs en die wilde me wel even heen en weer brengen naar Klaske! Heel fijn!

De reis van gisteren is ook erg goed gegaan. Als vrouwen hadden we natuurlijk veelte zware koffers, dus dat werd weer opnieuw inpakken. Gelukkig is onze handbagage niet gewogen, want die van mij was inmiddels 9 kg te zwaar...
Wat je daar wel niet allemaal in kwijt kan.. ;)

Ja, muggen daar ben ik inmiddels wel achter dat ik daar echt mega allergisch voor ben... Beetje balen, want die prikken je constant hier.. Met een extra dikke en rode elleboog en kuit ga ik verder met genieten hier. ;) Ik ga extra trouw mn vitamine B12 slikken, want dat schijnt bij mensen te helpen (dus ik hoop ook bij mij! ;)

Onze wifi is erg goed in ons huisje, dus wil je ons een appje sturen of bellen via watsapp of skype dan kan dit altijd!
We moeten zelf nog even wennen aan het tijdsverschil. Vanavond begon ik spontaan even iedereen terug te appen van vandaag en bedacht toen dat het al 0.00 uur was in Nederland.. Even vergeten.
Je gaat hier namelijk super makkelijk over in het tijdsverschil. (alleen het eetritme is heel anders)
Vanmiddag aten we warm, bruine bonen met rijst en nog wat dingen (jaja, ik leer hier gewoon dingen eten die ik thuis niet eens lekker vind! ;)) (vast iets met beleefd blijven!)

Ik ga lekker een koude douche nemen (want warme kennen ze hier niet) en dan lekker mn bed induiken!

  • 27 Januari 2016 - 11:22

    Papa:

    Mooi verhaal hoor! Klinkt allemaal erg goed. Een dag zonder mobiel kunnen, dat moet wel de tik van de jetlag zijn geweest.

  • 27 Januari 2016 - 11:49

    Annemiek:

    He Linda,
    Super om dit te lezen! Volgens mij heb jij niet veel nodig om je ergens thuis te voelen :)
    Wat die muggen betreft; Carlijn is ook allergisch en met een simpel drankje kan je de zwelling verminderen. Scheelt echt. Hier heet het Aeris. Er zit propyleenglycol en sorbitol in. Via de apotheek. Tot zover de 'moederlijke' tip , haha..
    Geniet ervan!

  • 30 Januari 2016 - 19:58

    Linda Van Holland:

    Hahaha, dat zonder mobiel kunnen moet je sowieso hier.. Als je je mobiel in je hand hebt hier op straat is de kans erg groot dat hij zo weg wordt gegrist uit je hand.

    Annemiek, bedankt voor de tip, ik heb bij de apotheek pilletjes gekocht met sorbitol erin en dat werkt erg goed! :) Dus die moederlijke tips mogen blijven komen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Van 25 januari tot 21 april ga ik in Paramaribo samen met Cathinca Jansen afstuderen bij Stichting Zoutkorrel. Een groot avontuur wat ons te wachten staat. We mogen binnen stichting zoutkorrel bezig gaan met een ontwikkelingsbehoefte-onderzoek bij de tienermeiden 12-18 jaar uit verschillende de tehuizen Samuel en Mijnzorg. Daarna mogen we kijken of het programma wat stichting Zoutkorrel voor deze tienermeiden heeft gemaakt ook aansluit bij de ontwikkelingsbehoeften van deze tienermeiden. We zijn erg benieuwd naar de uitkomst. En, tussendoor gaan we genieten van het grote avontuur om 3 maanden in een nieuw land, andere cultuur te zijn. We gaan tripjes doen met andere studenten en genieten van allerlei nieuwe avonturen die we nu nog niet weten! Geniet van het lezen van onze blog! En, wil je nog iets meer weten, stuur dan gerust een mailtje of appje. Liefs en een dikke brasa, Linda

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 10904

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 21 April 2016

Suriname - afstuderen

10 Mei 2014 - 18 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: