veel tripjes en vakantie houden - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Holland - WaarBenJij.nu veel tripjes en vakantie houden - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Holland - WaarBenJij.nu

veel tripjes en vakantie houden

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Met nog maar 1 weekje te gaan nog een blog met onze laatste tripjes.
Want de vakantie van ons is nog niet voorbij, en ondertussen zit ik in de fase, haal eruit wat eruit te halen valt! Het is gek om te bedenken dat ik over een week alweer in Ede rondloop. Heel gek, omdat je hier nu echt een leventje hebt opgebouwd.

Vorige week heb ik een logeerpartijtje gehad bij familie Andes. Dit gezin heeft een stichting 'de Bouwsteen' waar ze drop-outs helpen om weer in de maatschappij te komen en hun leven weer op te pakken van van de straat tot aan een baan. Een mooie gave stichting! Hier heb ik lekker genoten van oppassen op de kids, een nachtje logeren met jawel, warme douche, een wijntje op de bank en dan ook nog airco op m'n kamer. Heerlijk! Het leek wel even vakantie. Dus daarom voor herhaling vatbaar! ;)

Daarna zijn we 3 dagen naar Isadou geweest. Het binnenland. We zijn met een gehuurde auto naar Atjoni gereden en daar op de boot te stappen om verder te varen naar Isadou.
Alleen de weg naar Atjoni was al heel wat, de auto die we hadden gehuurd was niet helemaal goed afgesteld, dus daardoor moest ik naar rechts sturen om rechtdoor te rijden... Zodoende reden we halverwege bij wegwerkzaamheden bijna tegen een rood/witte paal op die precies op het midden van de weg stond (ook een beetje verdwaald) dus daarna vooral even heel hard gelach in de auto omdat het eigenlijk wel erg grappig was.. (en tussendoor dacht ik, die stomme auto..)
Op Isadou was het prachtig! Tussen de Surinamerivier lag het eilandje wat met allemaal kleine huisjes bestond en maar 4 uurtjes per dag stroom had. In de rivier waren allemaal rotsen waar je lekker op kon liggen met je voeten in de rivier! Prima vertoeven voor een paar dagen.
We hebben een dorpswandeling gemaakt door het dorpje JAWJAW waar boscreolen wonen zonder elekticiteit, zich wassen in de rivier en in kleine hutjes wonen op het eiland in 'pleintjes' voor familie's. Waar ik van opkeek was dat kinderen van 4 jaar oud vaak al een klein huisje voor zichzelf hebben.
Na de dorpswandeling hebben we lekker gelegen bij de rivier op een van de stenen en zelf ook even uitgeprobeerd hoe het is om te 'baden' in de rivier. Haren wassen in de rivier is nog een hele uitdaging! Het filmpje komt in Nederland! ;)
Maar ik kan je vertellen, je hebt de grootste lol samen op zo'n moment. Wanneer je je hoofd in het water hebt ben je totaal je oriëntatie kwijt en daardoor ga je snel met de stroming van de rivier mee.

Nu weer lekker thuis aan het genieten van de zon na een paar regendagen. Het bruine kleurtje moeten we nu nog even iets bruiner maken want de laatste week gaat me een beetje te snel.

Deze dagen staan in het teken van afscheid nemen van dit mooie land!
Morgen hebben we afscheid bij de tienermeiden, zondag in de kerk en met volleybal, maandag nog even QUAD RIJDEN DOOR DE JUNGLE EN SAVANNE!! (dit lijkt mij de leukste trip en wilde ik al in Nederland, dus daar heb ik mega veel zin in!!), nog een dagje chillen bij de familie Andes en dan afscheid nemen van Klaske en het gezin (onze opdrachtgever).

Bizar hoor, dan zit het er bijna op...
Donderdag rijden we hier rond 15.00 uur weg naar het vliegveld en dan zitten we om 18.00 uur al in de lucht. En dan vrijdagochtend vroeg om 7.30 uur landen we weer op Nederlandse bodem. Ik hoop met meer dan 20 graden en een mooi zonnetje! ;)
Nee grapje, ik heb vooral zin om iedereen weer te zien. Ik denk dat al die knuffels al zoveel warmte geven dat de temperatuur al niet meer zoveel uit maakt! ;)

Liefs uit het mooie, warme, zonnige en heerlijke Suriname!

  • 15 April 2016 - 21:48

    Oom Piet:

    Er zijn er heel wat die je met alle liefde weer zien thuiskomen en je zullen willen knuffelen!

  • 15 April 2016 - 22:32

    Mam:

    Lieve Lin,
    Tot ziens vrijdag we kijken naar je uit!
    David is aan het aftellen.
    We zijn allemaal thuis vrijdag.
    En we eten lekker hollands.
    Goeie reis en tot gauw,liefs Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Van 25 januari tot 21 april ga ik in Paramaribo samen met Cathinca Jansen afstuderen bij Stichting Zoutkorrel. Een groot avontuur wat ons te wachten staat. We mogen binnen stichting zoutkorrel bezig gaan met een ontwikkelingsbehoefte-onderzoek bij de tienermeiden 12-18 jaar uit verschillende de tehuizen Samuel en Mijnzorg. Daarna mogen we kijken of het programma wat stichting Zoutkorrel voor deze tienermeiden heeft gemaakt ook aansluit bij de ontwikkelingsbehoeften van deze tienermeiden. We zijn erg benieuwd naar de uitkomst. En, tussendoor gaan we genieten van het grote avontuur om 3 maanden in een nieuw land, andere cultuur te zijn. We gaan tripjes doen met andere studenten en genieten van allerlei nieuwe avonturen die we nu nog niet weten! Geniet van het lezen van onze blog! En, wil je nog iets meer weten, stuur dan gerust een mailtje of appje. Liefs en een dikke brasa, Linda

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 10838

Voorgaande reizen:

25 Januari 2016 - 21 April 2016

Suriname - afstuderen

10 Mei 2014 - 18 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: