Spontane avondjes weg! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Holland - WaarBenJij.nu Spontane avondjes weg! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Holland - WaarBenJij.nu

Spontane avondjes weg!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

17 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Zwetend met mn bikini nog onder mn kleren zit ik nu achter mijn laptop om weer alle spontane acties in deze blog te zetten. Het is vandaag echt heel erg warm en volop zon.. Dus dat is even wat anders dan soms een wolkje of regenbui, en helemaal anders dan al dat weer in Nederland! ;) (ik ben bang dat we daar nog heimwee naar krijgen als we weer terug zijn..)

Als je me afgelopen maandag had gevraagd wat het volgende was wat op de planning stond had ik gezegd dat we nog niets wisten wat het volgende was.

We krijgen het allebei erg benauwd als we uitrekenen hoelang we hier nog in Suriname zijn. De tijd gaat zo snel dat we vandaag nog maar 5 weken in Suriname zijn en a.s. maandag ons laatste maandje in Suriname in gaat... We hopen dat we nog alle dingen die we op ons lijstje hebben staan als uitjes nog kunnen doen, maar ook alle informatie nog binnen kunnen halen met interviews die we nog gaan afnemen. Dat laatste komt wel goed, maar vooral alle uitjes die we nog willen doen vragen wat planning! ;) (en dat hebben we al 2 maanden niet gedaan, dus dat is weer even wennen..)

Deze afgelopen weken hebben we erg hard gewerkt voor school. We hebben vandaag ons plan van aanpak ingeleverd en deze is voor 90% kans op gelijk een voldoende! Dus daar zijn we heel erg blij mee.
En ook onze eerste 2 deelvragen hebben we af voor de feedbackronde! ;)
Door het harde werken hadden we deze week weer wat tijd over wat we niet hadden verwacht.
Daarom hebben we wat spontane acties uitgehaald wat altijd heel erg leuk is!
Dinsdagmiddag zaten we heerlijk in de tuin en bedachten we dat we nog wel naar de bioscoop konden, we keken snel op internet welke film draaiden die avond. 'How to be single' wilden we nog graag naartoe. We hadden 3 kwartier om nog optijd bij de film te zijn. Dat betekend; eerst een belletje naar de taxicentrale voor een taxi, daarna snel omkleden (want in de bioscoop hebben ze airco, dus een lange broek en een dun vestje is wel fijn!) en daarna snel wat spullen in een tas gooien met wat je denkt nodig te hebben. Je hoort wat getoeter voor het huis, de taxi. Daar begint het sleutelproces weer, slaapkamerdeur op slot, achterdeur op slot, voordeur op slot, hek (3 sloten) open en daarna weer op slot. En naar de taxi. Netjes optijd kwamen we aan bij de film. We zochten een plekje uit waar we lekker konden genieten van een leuke comedy als film.

Woensdagavond zijn we naar een volleybalwedstrijd geweest van de dames 1 uit de hoofdklasse. Een leuke en spannende wedstrijd met 4 spannende sets. Ze hebben hier de regel dat het team wat als eerste 3 sets heeft gewonnen de wedstrijd wint.

Vandaag hebben we voor het eerst in onze bikini in de tuin gelegen. Een kwartiertje in de zon zonder insmeren kan wel dacht ik nog. Maar mn witte hempje wat in mijn rug stond is inmiddels rood.. ;) Gelukkig valt de rest mee en is dat mooi bruin geworden. Volgende keer alsnog vanaf het begin goed insmeren..
Ook vandaag hebben we weer een spontane actie gedaan, we hebben nephaar gekocht om morgen allemaal vlechtjes in ons haar te laten zetten. We dachten 1 of misschien 2 pakjes nephaar zijn wel genoeg. Maar het bleek dat we 10 pakjes per persoon nodig hadden.. Echt heel veel dus..
Morgenmiddag gaan ze beginnen met vlechten, dus we zijn nog vooral nog heel benieuwd naar het eindresultaat.. (er komen vast foto's op facebook, instagram en watsapp voorbij!)

Wij gaan even aan een broodje kip-shoarma met sla! :) Jaaa, typisch eten voor dit zomerse weer!

Tot de volgende keer weer!
Liefs uit Suri

• 18 Maart 2016 - 20:59

Coby:

Leuk verslag weer Lin,jullie vermaken je wel.
    En de tijd gaat nu snel!!
    Liefs en knuffel van ons.

Linda

Van 25 januari tot 21 april ga ik in Paramaribo samen met Cathinca Jansen afstuderen bij Stichting Zoutkorrel. Een groot avontuur wat ons te wachten staat. We mogen binnen stichting zoutkorrel bezig gaan met een ontwikkelingsbehoefte-onderzoek bij de tienermeiden 12-18 jaar uit verschillende de tehuizen Samuel en Mijnzorg. Daarna mogen we kijken of het programma wat stichting Zoutkorrel voor deze tienermeiden heeft gemaakt ook aansluit bij de ontwikkelingsbehoeften van deze tienermeiden. We zijn erg benieuwd naar de uitkomst. En, tussendoor gaan we genieten van het grote avontuur om 3 maanden in een nieuw land, andere cultuur te zijn. We gaan tripjes doen met andere studenten en genieten van allerlei nieuwe avonturen die we nu nog niet weten! Geniet van het lezen van onze blog! En, wil je nog iets meer weten, stuur dan gerust een mailtje of appje. Liefs en een dikke brasa, Linda

Actief sinds 22 Maart 2014