Ga (lezend) mee op de quadtour! ;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Holland - WaarBenJij.nu Ga (lezend) mee op de quadtour! ;) - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Linda Holland - WaarBenJij.nu

Ga (lezend) mee op de quadtour! ;)

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

19 April 2016 | Suriname, Paramaribo

In deze blog neem ik jullie even mee op de quad! ;) Dus lees en beleef lekker mee.

We gaan op een 5 uur durende quadtour met Larry on tour! Heerlijk 5 uur door de savanne en jungle crossen!!
Je stapt op een grote rode quad (zie foto!). Links aan je stuur zitten de start knop en de 5 versnellingen. Rechts zit het gasknopje en de rem. Je voeten zet je gewoon neer op een plastic iets met gaten. Je zit op een groot zwart zadel (zoals op een scooter) die veelte groot en breed is. ;)
De instructeur komt naast je staan op de quad en gaat samen met je een klein rondje rijden om uit te leggen hoe het allemaal werkt. Dat rondje daarna mag je zelf rijden en staat hij nog naast je. De start gaat nog wat schokkend met gas geven en gelijk weer loslaten van de schrik. Maar na de eerste bocht heb je de smaak te pakken, de smile komt op je gezicht en kan je de rest van de dag niet meer loslaten ook je ogen beginnen te glimmen van het ' waahhh-super-stoer-maar-ook-wel-een-beetje-spannend-effect'! Doorschakelen naar z'n 2 en naar z'n 3. Op de helft hoor je de instructeur zeggen, "Wow jij hebt echt talent hiervoor! Je kan het gewoon nu al!" (daar gaan mn ogen nog meer van glimmen! ;)) Daarna nog even door het mulle zand en het rondje met instructeur is klaar. Hij stapt af en zegt, succes! Je mag nu alleen. De eerste reacties is "ooh help!" Maar daarna denk je al snel, dit komt wel goed! Gas geven en doorschakelen naar z'n 2 en daarna naar z'n 3 en tussendoor lekker genieten van het rondje! :) Echt heerlijk! Terug op de plek zegt hij ga nog maar een rondje, dit hoeft hij maar 1 keer te zeggen, gassen en nu iets harder! :) Heeeeerlijk!!
Dit was het oefenrondje!
Nu stapt elk koppel op 1 quad. Kristel (ons huisgenootje van Suriname) stapt bij mij achterop. We rijden in een stoet een rondje om het vliegveld zanderij. Door diepe plassen water en al lekker doorschakelen naar z'n 5. Ons record staat op 45 km per uur. We slaan linksaf de savanne op! Het lijkt net de hei van Ede, alleen dan nog mooier! In m'n fantasie zie ik een giraf lopen, maar dat bleek een wat kromme boom te zijn! (want giraffen en olifanten hebben ze hier niet..) Wel zien we wolvensporen in het zand staan (dat is wel echt! ;))
De plassen water worden steeds dieper en als je er op de goeie manier (of misschien wel niet de goeie manier) doorheen rijdt spat het water over je heen en ben je na 1 plas water al helemaal kletsnat en zie je de druppels van je helm naar beneden komen.
Na een heel stuk savanne met zachte mulle stukken zand, grote plassen en bospaadjes komt de jungle steeds dichter bij. We pakken allemaal onze camera's en filmen een koppel voor of achter ons. Zo heeft iedereen een vet filmpje van de mega diepe plassen en de mooie natuur waar we doorheen crossen! Op sommige stukjes moet er 1 persoon van de quad af omdat de quad anders te diep in het water zakt. Als je op de quad zit mag je de 4-wielaandrijving aanzetten en je zit ongeveer tot je bovenbenen in het water wanneer je door de diepe plassen rijdt. Je moet de quad in z'n twee zetten en dan 'rustig' door het water rijden (ik ging natuurlijk iets te hard...) de ander gaat halverwege in het water staan om het te kunnen filmen! Daarna komt er nog een bruggetje of een grote boomstam waar we overheen moeten rijden! Heel vet!
De plassen en (bijna rivieren) werden steeds dieper en langer! Na de jungletocht was het weer tijd voor de savanne. Het leuke daarvan is dat de plassen niet heel lang zijn maar wel heel diep. Dus die goeie manier van rijden werkt beter en daardoor kwamen we ook kletsnat weer aan bij de plek waar we waren begonnen 5 uur geleden! ;).
Wow wat was dit een gave, stoere en vette tour! Misschien wel de leukste van allemaal, maar ja, ook de duurste.... ;)

Dit was de laatste tour van mijn grote avontuur in Suriname. Terugkijkend naar de afgelopen 3 maanden zijn ze voorbij gevlogen.
Binnenkort nog een laatste blog over afscheid nemen en de tijd hier in Suriname in vogelvlucht.

Brassa!
En tot binnenkort alweer! ;)

Linda

Van 25 januari tot 21 april ga ik in Paramaribo samen met Cathinca Jansen afstuderen bij Stichting Zoutkorrel. Een groot avontuur wat ons te wachten staat. We mogen binnen stichting zoutkorrel bezig gaan met een ontwikkelingsbehoefte-onderzoek bij de tienermeiden 12-18 jaar uit verschillende de tehuizen Samuel en Mijnzorg. Daarna mogen we kijken of het programma wat stichting Zoutkorrel voor deze tienermeiden heeft gemaakt ook aansluit bij de ontwikkelingsbehoeften van deze tienermeiden. We zijn erg benieuwd naar de uitkomst. En, tussendoor gaan we genieten van het grote avontuur om 3 maanden in een nieuw land, andere cultuur te zijn. We gaan tripjes doen met andere studenten en genieten van allerlei nieuwe avonturen die we nu nog niet weten! Geniet van het lezen van onze blog! En, wil je nog iets meer weten, stuur dan gerust een mailtje of appje. Liefs en een dikke brasa, Linda

Actief sinds 22 Maart 2014